Workshopmiddag Zwaardvechten en Speltechniek, 3 Mei 2014

Zoals jullie weten begint het komende 7 realms event pas op zaterdagavond. Echter, om te voorkomen dat jullie je de hele zaterdagmiddag moeten vervelen gaan we een workshop middag organiseren. Natuurlijk doen we dat niet alleen om verveling te voorkomen. We hebben twee workshops uitgekozen, waarvan we verwachten dat jullie er heel veel aan zullen hebben.

Zwaardvechten
De vaardigheid Eenhandige Wapens is natuurlijk leuk, maar betekent nog niet dat je echt met een zwaard kan omgaan. Zwaardvechten is een vak apart. Uit de middeleeuwen kennen we geschriften van diverse grootmeesters, die uitgebreid ingaan op de oefeningen en technieken om zwaardvechten goed onder de knie te krijgen. Natuurlijk is vechten met larpzwaarden iets anders dan vechten met echt staal; uit veiligheidsoogpunt zijn veel traditionele technieken niet bruikbaar in ons spel. Maar het kan geen kwaad om eens te kijken of we onze eigen zwaardtechnieken kunnen verbeteren, en dat is precies wat we in deze workshop gaan doen.

Deze workshop wordt gegeven door Marc Dekker. Marc is al lange tijd actief in de Orde der Noorderwind, een vereniging die zich richt op middeleeuwse Europese krijgskunst ( http://www.noorderwind.org/ )

Speltechniek
Een larp bestaat natuurlijk niet alleen uit zwaardvechten. Larp wordt vaak omschreven als een soort improvisatietheater. Een deel van het spel bestaat uit het reageren op andere karakters, het liefst op een mooie, theatrale manier. In de workshop Speltechniek gaan we leren hoe je dit doet. Je zult kennismaken met een paar eenvoudige technieken, waarmee je zelf spel kunt creeeren of waarmee je mee kunt gaan in door anderen aangeboden spel.

Deze workshop wordt gegeven door Herman Kruize ( http://devertelketel.nl/ ). Herman is een profesionele verhalenverteller uit Groningen, bekend als de Vertelketel. Naast zijn narratieve carriere heeft hij in het verleden veel spelleiding gedaan bij de Elbaria setting van Attila.

De middag zal beginnen om 13.00 uur. Het is op campus van de Universiteit Twente. Na afloop zullen we ervoor zorgen dat de spullen/bagage naar het terrein vervoerd worden, en we verzorgen tevens een maaltijd op het terrein. We vragen deelnemers om zelf vervoer naar het terrein te regelen, we doen ons best mogelijke carpool opties te inventariseren maar we kunnen als organisatie geen vervoer garanderen.

De kosten voor de workshopmiddag zijn 12,50. Houders van een Xtra card krijgen 2,50 korting. De workshopmiddag staat ook open voor mensen die niet deelnemen aan het event.